اخبار و مقالات

​ریاست مجمع عالی واردات تأکید کرد: واردات کالا تنها باید از طریق افراد شناسنامه دار صورت بگیرد
تاریخ انتشار : 1395/5/3 ساعت 16:43:23


















ریاست مجمع عالی واردات تأکید کرد:

واردات کالا تنها باید از طریق افراد شناسنامه دار صورت بگیرد

علیرضا مناقبی رئیس مجمع عالی واردات کشور در گفت و گوی تلفنی برنامه ی "سؤال" رادیو گفت و گو اذعان کرد:آنچه برای تولید مشکل ایجاد میکند واردات غیر قانونی است.اعتقاد ما بر این است که کالای وارداتی فقط و فقط باید از طریق افراد شناسنامه دار صورت بگیرد.

مناقبی، در برنامه "سوال" نیاز را عامل اصلی واردات دانست و افزود:واردات همیشه در مقابل یک نیاز صورت می گیرد که یا در بخش تولید یا در بخش مصرف و یا در جهت پوشش دادن به کالاهای استراتژی جامعه اتفاق می افتد. وی افزود :وقتی نیاز ایجاد میشود یا باید بخش تولید در این راستا وارد عمل شود یا اگر بخش تولید توانایی این کار را نداشت ، در بخش واردات این کار باید صورت گیرد لذا چنین روندی نیازمند مدیریتی هدفمند است. 

علیرضا مناقبی در تشریح موضوع مدیریت هدفمند واردات خاطر نشان کرد:مدیریت هدفمند ، در وهله ی اول بکار گیری افراد شناسنامه دار در مسیر واردات است که قابلیت انجام صحیح کار را داشته باشند و کالا را از مسیر صحیح و قانونی وارد کشور کنند.

ریاست مجمع عالی واردات تأکید کرد:اعتقاد ما بر این است که کالای وارداتی فقط و فقط باید از طریق افراد شناسنامه دار صورت گیرد.

مناقبی با ابراز تأسف از اینکه امروزه تمام مشکلات موجود در عرصه ی واردات به خاطر وجود افرادی است که به موازات افراد شناسنامه دار این عرصه حرکت می کنند افزود:چون اینگونه افراد خیلی قابل پی گیری و کنترل نیستند لذا واردات صحیح کشور زیر سؤال رفته است.

وی در این باره تصریح کرد:نباید معزل بوجود آمده در بخش تولید را فورا به مسیر واردات ربط داد. زیرا آنچه برای تولید مشکل ایجاد میکند واردات غیر قانونی است.اگر واردات ساماندهی شود،مسیر واردات مسیر مثبتی است.

مناقبی پیرامون موضوع نیازسنجی،ایجاد فرهنگ سازی در مصرف مردم را ضروری دانست و خاطر نشان کرد:فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این راستا ذهن مصرف کننده را برای تصمیم گیری آماده میکند تا در جهت حفظ منافع ملی خود از مصرف فلان کالا خودداری کند.

برنامه ی "سؤال" هر روز ساعت ۱۳:۱۵ از رادیو گفت و گو پخش خواهد شد.فایل صوتی این برنامه را میتوانید از تارنمای شبکه ی رادیویی گفت و گو دانلود فرمایید.

برای شنیدن فایل صوتی این برنامه دکمه پخش را کلیک کنید